October 6, 2008

CIPELE - NAJVECI ZENSKI FETIS



Obuća vekovima unazad ne predstavlja više samo predmet koji će nas zaštiti od nepovoljnih uticaja tla. Kroz istoriju obuća je, pogotovu ona ženska dobijala sve više na značaju, u modnom, kulturnom i fenomenološkom smislu, a danas u 21. veku, dobila vrlo laskavu titulu najvećeg ženskog (ali i muškog) fetiša, koji žene širom sveta opsesivno kupuju i teže da ga imaju u što većim količinama. Da, danas je postalo moderno pohvatili se količinom pari cipela u ormanu, neizostavno je cipele “uklapati” sa garderobom, tašnom, kaišem, a ponuda je toliko velika da su dizajneri ovog odevnog predmeta na velikim mukama u pokušajima da izmisle nešto novo i ponude nešto što još nije viđeno. Najpoznatija imena u svetu modne obuće potiču iz Italije, kao prestonice mode, pa su italijanske cipele, samim tim postale sinonim za dobru, kvalitetnu i ekstravagantnu obuću.

Aaaaaaa! NEMAM STA DA OBUJEM!

Koliko ste se puta našle ispred ormana suočene sa strašnom konstatacijom da nemate šta da obučete, za neki događaj od životne važnosti? Naravno, kao i sve žene nebrojeno puta… Kao što nikada nemaju šta da obuku, nikada nisu dovoljno mršave, tako žene nikada, ali apsolutno nikada nemaju dovoljno obuće u svom plakaru. Osim što se kupovinom (uglavnom) skupe obuće, uspešno leče, makar na trenutak neka sitna nezadovoljstva i frustracije, osećaj sreće kada se obuje neki novi, još “nerazgaženi” par fantastičnih sandala je zaista neopisiv. Tržište ženske obuće je upravo iz tog razloga, daleko veće od muškog, izbor je neuporedivo bolji i raznovrsniji, a žene naravno, verniji, redovniji i opsesivniji kupci cipela.


CIPELARNIK KAO U STONOGE






Salonke, sandale, sandalete, čizmice, baletanke, mokasine… samo su neke od kategorija ženske obuće koje u zavisnosti od sezone možemo videti u izlozima naših prodavnica. Izbor je ogroman, a žene samim tim uvek u velikoj dilemi. Da li kupiti obuću koja je potrebnija ili onu koja je lepša? Da li kupiti čizme ili sandalice usred novembra, da li se častiti prelepim salonkama onda kada su nam potrebne papuče? Eto možda jednog od odgovora zašto gotovo svaka žena ima bar pet puta više obuće od jednog prosečnog muškarca. Kupovina obuće je nekada zaista zahtevan posao koji može u nekim slučajevima trajati danima, a koji se po pravilu uvek završi sa nekoliko pari više nego što smo planirale da kupimo...


ITALIJANSKI SMEK


Kako su Italijani među prvima shvatili neobuzdanu žensku potrebu za posedovanjem ekskluzivne obuće, sigurno možemo reći da su italijanske cipele jedne od najkvalitetnijih i najproslavljenijih na svetu. Sinonim za stil i ukus kada je obuća u pitanju je italijanska cipela, a među najpoznatijim su svakako one sa potpisom “Prada”, “Via Spiga”, “Gai Mattiolo”, “Giancarlo Paoli”, “Versace”, “Gucci”, “Miu Miu”, “Cesare Paciotti”, “Costume National”, “Vicini” i mnogi drugi… Jedan od trenutno, jako popularnih imena u svetu manufakture cipela je poznati njujorški dizanjer obuće (poreklom Španac) Manolo Blahnik, kog je široj populaciji žena predstavila čuvena Keri Bredšo iz kultne serije “Seks i grad”. Njegove cipele su zaista nešto posebno, spoj umetnosti i funkcionalnosti obuće, mada se za neke od njegovih najpoznatijih cipela može reći sve sem da su udobne i lako nosive. Manolo Blahnik uglavnom radi unikatnu obuću i obuću po porudžbini, a njegove najvernije mušterije su najveće holivudske dive.

Neprocenjivi par…


A koliko je žena spremna da plati cipele koje joj se svide? Hmmmm… čini se da je nemoguće proceniti, jer bi većina žena dala i poslednji dinar za par ekskluzivnih cipela koje joj oduzmu dah, bez obzira da li su joj trenutno potrebne i da li ih sebi može priuštiti. To je činjenica, a činjenica je da je i većina cipela poznatih marki izuzetno skupa i njihova cena kreće se od 300$ pa do čak nekoliko hiljada dolara po paru. Mali broj žena i u svetu i kod nas sebi može dozvoliti luksuz da više puta mesečno pazari jedan takav par, pa je većina njih primorana na one nešto pristupačnije marke. No, poenta nekada zaista i nije u ceni ili izradi same cipele, već u harizmi žene koja je nosi. Ponekad i sasvim jednostavna, ali elegantna obuća može izgledati “kao milion dolara” ukoliko žena ume da je nosi i na taj način izrazi svoju ženstvenost.
I zato ne bi trebalo mnogo da se opterećujete potpisom koji vidite na cipeli, ili da uzdišete za izlogom u kom ste videle basnoslovno skupe cipele koje sebi ne možete priuštiti. Ponekad se desi da i u daleko jeftinijim radnjama pronađete nešto što će savršeno pristajati vašoj nozi i vašoj ličnosti, jer ne zaboravite da svemu materijalnom oblik i vrednost dajemo pre svega mi sami na način na koji to nosimo...

Posh Magazin

No comments:

Post a Comment

Impressions